Company Representative scams, Payment Processing scams and other Employment scams.
by Netteke69 Thu Jul 28, 2011 4:08 am
Hello,

Would like to know if anyone as experience with this firm; EPD inc. Boston.
President Arthur Kallenberg. Website http://epd-service.eu/ Email: [email protected]

I´m living in europe and this firm is offering jobs "Order proccesing manager".
It all sounds to good to be true.

Would be very gratefull if someone could help me out here.

Thanks !
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by Michael Thu Jul 28, 2011 4:42 am
The title 'Order Processing Manager' is a title we often see in job scams. Most likely you are asked to receive payments from local customers for some reason? Or, you are asked to receive items and then ship them somewhere else? These two scenarios are the most common stories used in job scams.

I've taken a look at the website and I think it's a fake one. The company claims to exist since 2007, but the site was only created in march 2011.

Could you please post all emails you received? It will help others to understand the scam. Thanks!

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by Netteke69 Thu Jul 28, 2011 6:39 am
Dear Michael,

Thank you so much for your reaction. The company indeed ask you to ship packages which already is strange because why would anyone wants to ship a package more then once ?
The emails I became are in German language :? I will still post them for maybe there are more Europian members who will read this post. Again thank you so much.

Sehr geehrter Bewerber,

Mein Name ist John Smith und ich bin der Leiter der Personalabteilung von EPD inc. Unser Unternehmen entwickelt sich sehr schnell, und wir bemühen uns, unseren Wirkungskreis in den europäischen Ländern auszuweitern.

EPD inc. beschäftigt sich mit der Frachtbeförderung auf sämtlichen Beförderungswegen. Unser Hauptsitz befindet sich in Boston, und die europäische Hauptniederlassung in London.

Im Moment bemühen wir uns Manager für die Auftragsbearbeitung in Deutschland, Österreich und in der Schweiz zu finden.

Die Stelle eines Managers für die Auftragsbearbeitung umfassen vollgende Aufgaben:
- Empfang, Bearbeitung und Versand von Aufträgen an Kunden.
- Ausfüllen von Begleitblättern und anderen Unterlagen.
- Berichterstattung über die ausgeführten Arbeiten am Ende eines jeden Arbeitstages.
- Fotoberichte über bearbeitete Aufträge.
Ständiger Kontakt mit dem Unternehmen per Telefon.

Sie sollten über die benötigte Ausstattung verfügen:
- Drucker und Scanner zum Drucken von Werbeetiketten und Scannen von Dokumenten.
- Fotokamera zum Fotografieren von Aufträgen.
- Internetzugang während der Arbeitszeit.
- Handyverfügbarkeit während der Arbeitszeit.
- Waage zum Wiegen von Aufträgen.

* Wenn Ihnen etw. aus dieser Liste fehlt, Sie jedoch trotzdem gerne für uns arbeiten möchten, kann unser Unternehmen Ihnen die fehlende Ausstattung mit Ihrem zukünftigen Lohn verrechnen.

Zusätzlich zu den Hauptaufgaben werden Sie auch zusätzliche Aufgabe haben:
- Regelmäßiges Aufsuchen eines Büros, in dem der größte Teil der Kommunikation geführt wird (Korrespondenz, Dokumentenaustausch, Erhalt von Aufgaben, Monitoring von Aufträgen usw.);
- Ausführliche Berichterstattung über alle Tätigkeiten (Erhalt, Bearbeitung und Versand von Paketen);
- Planung des Arbeitstages, so dass Sie sich wärend der Lieferzeit sich immer zu hause befinden.
Es handelt sich um die Arbeit zu Hause, da wir noch kein Büro in Österreich haben. D.h. die arbeit wird von Ihnen nur zu Hause erfüllt.

Die Aufträge (Pakete), die an Ihre Adresse geschickt werden, sind klein, gewöhnlich 50x30x20 cm. Der Inhalt der Pakete wird größtenteils aus dem Bereich der modernen Digitaltechnik sein. Sie werden keinerlei Probleme mit Transport und Lagerung haben.

Das Unternehmen schließt einen Arbeitsvertrag mit dem Arbeitnehmer. Eine Probezeit von zwei Monaten beginnt am Tag wenn sie Ihren ersten Aufrag erhalten. Nach Ablauf dieser Frist bereiten wir einen neuen Vertrag vor, einschließlich vollständiger Krankenversicherung durch den Arbeitgeber und weiterer Extras.

Bezahlung und Arbeitszeit während der Probezeit:
1. Vollzeitbeschäftigung.
2.400 EURO + monatliche Pämien in Höhe von 800 EURO.
Montag – Freitag. Von 9.00 Uhr bis 18.00 Uhr.

2. Teilzeitbeschäftigung.
1.500 EURO + monatliche Prämien bis zu 700 EURO.
Montag - Freitag. 3 - 6 Stunden pro Tag. Flexible Arbeitszeiten.

Sie erhalten eine Prämie, wenn:
- die Mitarbeiter ihren Verpflichtungen pünktlich nachkommen (Erhalt und Versand von Paketen);
- während der Arbeit keine Fälle unzuverlässiger Arbeitseinstellung oder Vernachlässigung der Informationsübergabe bzw. Versäumnisse von Anrufen ohne triftige Gründe;
- den Mitarbeitern umfassende Informationen über ihre Tätigkeiten und sämtliche während des Arbeitsprozesses auftretende Situationen liefern.

Die Bezahlung erfolgt monatlich ab Beginn der Probezeit auf dem Mitarbeiter genehme Weise (meistens durch Banküberweisung).

Diese Stelle bietet die berufliche Entwicklung vom Manager zum regionalen Vertreter in Aussicht. Wir planen eine Niederlassung in Wien im Herbst 2011 zu öffnen. Diese Tätigkeit gibt für Sie die Möglichkeit die Karriere von einem Manager für Bearbeitung von Bestellungen zu einem regionalen Vertreter bauen.

Wenn Sie noch Fragen haben, stellen Sie diese bitte in einem Rückschreiben an uns.

Die Manager unseres Unternehmens werden Sie kontaktieren, um ein Telefoninterview durchzuführen. Wenn Sie weitere Fragen haben, beantwortet Ihnen diese unser Manager per Telefon.

Bitte antworten Sie in Ihrem Rückschreiben unbedingt auf folgende Fragen:

1. Welche Arbeitszeit würden für Sie günstig sein(Vollzeit oder Teilzeit)?
2. Fügen Sie dem Rückschreiben bitte Ihren Lebenslauf bei, auch wenn Sie uns diesen bereits früher zugeschickt haben. Alternativ geben Sie uns in Ihrem Rückschreiben bitte ausführlichere Informationen über sich selbst (voller Name, Ausbildung, Beschäftigungsart).
3. Können Sie Englisch? Wie gut? Beherrschen Sie Alltagsenglisch?
4. Geben Sie Ihre Kontaktnummer (Handy) und eine für unseren Anruf passende Zeit an.

Achtung! Die Anzahl der zu besetzenden Stellen ist begrenzt.

___________________
John Smith
Personalmanager
EPD inc.
by Arnold Thu Jul 28, 2011 7:56 am
The contracts (packages) that are sent to your address are small, usually 50x30x20 cm. The contents of the packets will be mostly in the field of modern digital technology. You will have no problems with transport and storage.

Undoubtedly bought with stolen credit card details. So when this is noticed, it's the "employee" that the police will come looking for.

by Netteke69 Thu Jul 28, 2011 11:25 am
Thanks Arnold,

It´s clear that it stinks :-) Hopefully no one already found any damages by this scam.
Strange I didn´t found anything on the internet about it.
But great to found Scamwarners !
by Michael Thu Jul 28, 2011 4:36 pm
Netteke, I would love to see the headers from that email. Please post the headers here (but remove your own email address). If you are unsure how to find headers, just let us know which provider you use and we'll explain how to find them. These headers contain the evidence we need to provide to the webhost in order to get the website suspended. They would be a great help for me :)



Mail in english, should they use english translation to other victims:

Dear Applicant,

My name is John Smith and I am the Director of Human Resources developed by EPD inc Our company is very fast, and we strive to expand our sphere of influence in European countries.

EPD, Inc. is engaged in the transport of cargo transportation on all routes. Our headquarters is located in Boston, and European headquarters in London.

At the moment we do our best manager for the order processing in Germany, Austria and Switzerland found.

The position of a manager for order processing including full following tasks:
- Receiving, processing and shipping orders to customers.
- Filling out worksheets and other accompanying documents.
- Reporting on the work carried out at the end of each working day.
- Photo reports on processed orders.
Constant contact with the company by phone.

You should have the necessary equipment:
- Printers and scanners for printing of promotional labels and scanning of documents.
- Photo camera for taking pictures of jobs.
- Internet access during working hours.
- Mobile phone availability during working hours.
- Scales for weighing orders.

* If you sth is missing from this list, but you still want to work for us, can offset the lack of equipment our company you with your future wages.

In addition to the main tasks you will also have the additional task:
- Regular visit to a office, where most of the communication is performed (correspondence, documents exchange, maintenance tasks, monitoring of orders, etc.);
- Detailed reporting on all activities (receiving, processing and shipping of parcels);
- Planning the working day, so you're During car delivery time are always at home.
It is the work at home, because we do not have an office in Austria. I.e. The work is fulfilled only by you at home.

The contracts (packages) that are sent to your address are small, usually 50x30x20 cm. The contents of the packets will be mostly in the field of modern digital technology. You will have no problems with transport and storage.

The company enters into a contract with the employee. A trial period of two months from the day when they receive their first behalt. After this period, we are preparing a new contract, extras including full health insurance through their employer and another.

Pay and working time during the probationary period:
1st Full-time employment.
EURO 2400 + monthly in the amount of 800 EURO Pämien.
Monday - Friday. Clock clock from 9.00 bis 18.00.

2nd Part-time employment.
EURO 1500 + monthly premiums up to 700 EURO.
Monday - Friday. 3 - 6 hours per day. Flexible working hours.

You will receive a bonus if:
- The employees to discharge their obligations on time (receipt and dispatch of parcels);
- While working, no cases of unreliable work setting or neglect or omission of information transfer calls without good reason;
- Employees with comprehensive information about their activities and all the while delivering the work process occurring situations.

Payment is made monthly from the beginning of the trial period the employee agreeable way (usually by bank transfer).

This site provides the professional development of managers for regional representatives to view. We are planning an office in Vienna in the fall 2011 opening. This activity gives you the opportunity to build the career of a manager for processing orders at a regional representative.

If you have any questions, please ask it in a letter back to us.

The managers of our company will contact you to conduct a telephone interview. If you have further questions, please contact our manager by phone this.

Please answer in your write-back absolutely to the following questions:

1st What work would be beneficial for you (full time or part time)?
2nd Add your CV writing back in, even if you have already sent us this before. Alternatively, you give us your feedback, please write detailed information about yourself (full name, Training, Employment).
3rd Can you speak English? How good? They dominate everyday English?
4th Enter your contact number (mobile) and a suitable time for our call.

Attention! The number of vacancies is limited.

Account inactive - messages are not being monitored
by Netteke69 Fri Jul 29, 2011 3:12 am
Dear Michael,

Here is the Header;

Delivered-To:
Received: by 10.231.191.15 with SMTP id dk15cs205426ibb;
Wed, 27 Jul 2011 07:49:31 -0700 (PDT)
Received: by 10.236.195.34 with SMTP id o22mr95173yhn.327.1311778170048;
Wed, 27 Jul 2011 07:49:30 -0700 (PDT)
Return-Path: <[email protected]>
Received: from monet.jangomail.com (monet.jangomail.com [199.237.53.220])
by mx.google.com with ESMTP id h65si597516yhe.0.2011.07.27.07.49.28;
Wed, 27 Jul 2011 07:49:29 -0700 (PDT)
Received-SPF: pass (google.com: domain of [email protected] designates 199.237.53.220 as permitted sender) client-ip=199.237.53.220;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=pass (google.com: domain of [email protected] designates 199.237.53.220 as permitted sender) [email protected]
Message-ID: <[email protected]>
Subject: Re: Fwd: , from EPD inc.
From: "EPD inc. HR Department" <[email protected]>
Date: Wed, 27 Jul 2011 14:49:13 +0000
To:
X-Priority: 3
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: N/A
List-Unsubscribe: <http://x.jmxded185.net/u.z?e854cd3a075a4a71a0b837935bcd82d7>,<mailto:[email protected]?Subject=Unsubscribe>
X-UserID: 599787.534669454T203192
X-VConfig: T.534669454
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="------------020807090602020409020602"
Reply-To: [email protected]
by Michael Fri Jul 29, 2011 3:12 pm
Excellent! Thank you very much. I'll get my minions to work, and hopefully the website will be taken offline. :D

Account inactive - messages are not being monitored
by charly2502 Wed Aug 03, 2011 10:18 am
Hi,
I found this page and want to find out something.
The President Arthur Kallenberg (epd inc.) is also the President of DC-Freight (dc-freight.com).
The internet page is very similar to the epd-service.eu

They search both for processing managers who live in europe. The managers will receive packages and have to sent them to different customers.

I have get the email with the contract and I have recieved the first package from the firm.
It was an Apple IPhone ( paid with Credit Card) and I have sent it to the Czech Republic.

I haven`t done something illegal, have I? My tax consultant checked the contract and found nothing...
Today I wrote an email to DCFreight because I want to know when my first money will be paid. No answer until now...
Is there anybody who get a payment from this firm???

Please sorry about my bad english, my schooltime is long time ago, but I have not found any page in german about this term

Please answer me :-)))
by Justin Wed Aug 03, 2011 10:41 am
Hello charly2502,

Can you please post the web addresses of the companies you mention? What you are describing sounds like a reshipping scam. Basically the scammer is buying products with stolen credit cards having them shipped to you and you will ship them to him or an accomplice. What this does is takes the scammer out of the trail of the illegal activity and instead has the trail lead to you. When the fraudulent charges are reported it will show you received the items not the scammer. You need to print out all the emails and go to your local police department to explain the situation so when the money trail eventually leads to you your report will be on record and hopefully avoid any legal action against you for the criminal activity.

If you think about it the job seems too good to be true. Why would a company pay someone to receive items and ship them out? It would make more sense for the company to just receive the item if they were in fact legitimate. If you did get a payment for your job it would almost certainly be in the form of a check which would be written from a stolen account. This would only further involve you in the illegal activity.

Justin

by charly2502 Wed Aug 03, 2011 11:01 am
Hey,
thank you very very much for the answer.
I will go to the police and tell them everything.
I have save all the emails and the contract and everything...

The web adress is: www.dc-freight.com oder www.epd-service.eu

The firm adress is : Park Ave & E 57th St, 10th Floor,
New York, 10022
Phone: + 1 (347) 379-1852
Fax: +1 (347) 586-0328

I hope that nobody will sign a contract with this firm!!!

Thanks
by Justin Wed Aug 03, 2011 12:12 pm
Thanks for posting the information! The address the scammer is using is actually this companies address http://investing.businessweek.com/resea ... d=39637049

Also the phone number (347) 379-1852 is not a working number.

The courier site http://www.dc-freight.com is a fake. It is registered for one year and only registered since March.

Can you please post the emails involving the courier site? This will help us get proof to get the fake site shut down. Please include the email headers. If you are unsure how to get the headers please go here http://www.ip-adress.com/faq/view_email_header/


The http://epd-service.eu/ has already been taken down.

by charly2502 Wed Aug 03, 2011 2:56 pm
Thank you for your help.
Here are all the informations you want to know. I have deleted my name and email adress in the headers.
I hope the site will be shot down very very fast :-)
The emails that I received are at the end of the headers.

email header first:
Delivered-To:
Received: by 10.227.156.197 with SMTP id y5cs198935wbw;
Wed, 3 Aug 2011 08:09:35 -0700 (PDT)
Received: by 10.227.200.205 with SMTP id ex13mr8463328wbb.24.1312384175052;
Wed, 03 Aug 2011 08:09:35 -0700 (PDT)
Return-Path: <[email protected]>
Received: from n.srv ([91.220.131.136])
by mx.google.com with ESMTPS id 8si1791187wbx.144.2011.08.03.08.09.33
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER);
Wed, 03 Aug 2011 08:09:33 -0700 (PDT)
Received-SPF: softfail (google.com: domain of transitioning [email protected] does not designate 91.220.131.136 as permitted sender) client-ip=91.220.131.136;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=softfail (google.com: domain of transitioning [email protected] does not designate 91.220.131.136 as permitted sender) [email protected]
Received: from apache by n.srv with local (Exim 4.72)
(envelope-from <[email protected]>)
id 1QoaoN-0002tH-My
Wed, 03 Aug 2011 14:44:35 +0200
Date: Wed, 03 Aug 2011 14:44:35 +0200
Message-Id: <[email protected]>
To:
Subject: New message notification (DC Freight)
X-PHP-Script: dcfreight-staff.com/admin/panel/index.php for 90.185.200.171
From: "DC freight inc. Personal Office" <[email protected]>
Content-type: text/plain; charset="utf-8"

the next:

Delivered-To:
Received: by 10.100.106.10 with SMTP id e10cs16023anc;
Fri, 27 May 2011 06:36:52 -0700 (PDT)
Received: by 10.213.98.203 with SMTP id r11mr794553ebn.120.1306503410696;
Fri, 27 May 2011 06:36:50 -0700 (PDT)
Return-Path: <[email protected]>
Received: from n.srv ([91.220.131.133])
by mx.google.com with ESMTPS id v11si4136100eef.34.2011.05.27.06.36.48
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER);
Fri, 27 May 2011 06:36:49 -0700 (PDT)
Received-SPF: softfail (google.com: domain of transitioning [email protected] does not designate 91.220.131.133 as permitted sender) client-ip=91.220.131.133;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=softfail (google.com: domain of transitioning [email protected] does not designate 91.220.131.133 as permitted sender) [email protected]
Received: from apache by n.srv with local (Exim 4.72)
(envelope-from <[email protected]>)
id 1QPz8Z-0002co-OV
Fri, 27 May 2011 11:39:43 -0400
Date: Fri, 27 May 2011 11:39:43 -0400
Message-Id: <[email protected]>
To:
Subject: New message notification (DC Freight)
X-PHP-Script: dcfreight-staff.com/admin/panel/index.php for 77.176.112.15
From: "DC freight inc. Personal Office" <[email protected]>
Content-type: text/plain; charset="utf-8"

the next:

Delivered-To:
Received: by 10.100.106.10 with SMTP id e10cs264314anc;
Wed, 25 May 2011 07:55:28 -0700 (PDT)
Received: by 10.236.190.170 with SMTP id e30mr5718135yhn.226.1306335328461;
Wed, 25 May 2011 07:55:28 -0700 (PDT)
Return-Path: <[email protected]>
Received: from monet.jangomail.com (monet.jangomail.com [199.237.53.220])
by mx.google.com with ESMTP id v62si5351645yhd.64.2011.05.25.07.55.27;
Wed, 25 May 2011 07:55:27 -0700 (PDT)
Received-SPF: pass (google.com: domain of [email protected] designates 199.237.53.220 as permitted sender) client-ip=199.237.53.220;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=pass (google.com: domain of [email protected] designates 199.237.53.220 as permitted sender) [email protected]
Message-ID: <[email protected]>
Subject: Information for XXX from DC Freight inc.
From: "DC Freight HR Department" <[email protected]>
Date: Wed, 25 May 2011 14:55:03 +0000
To:
X-Priority: 3
Content-Transfer-Encoding: 8bit
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: N/A
List-Unsubscribe: <http://x.jmxded164.net/u.z?c5e12495a3bd4877918553a6efe7a2b6>,<mailto:[email protected]?Subject=Unsubscribe>
X-UserID: 580911.286556867T184488
X-VConfig: T.286556867
Content-Type: text/plain; charset=windows-1252; format=flowed
Reply-To: [email protected]

the next:

Delivered-To:
Received: by 10.224.19.133 with SMTP id a5cs51839qab;
Mon, 11 Apr 2011 10:08:49 -0700 (PDT)
Received: by 10.151.109.15 with SMTP id l15mr4576318ybm.384.1302541729144;
Mon, 11 Apr 2011 10:08:49 -0700 (PDT)
Return-Path: <[email protected]>
Received: from monet.jangomail.com (monet.jangomail.com [199.237.53.220])
by mx.google.com with ESMTP id u7si6894541ybe.86.2011.04.11.10.08.47;
Mon, 11 Apr 2011 10:08:48 -0700 (PDT)
Received-SPF: pass (google.com: domain of [email protected] designates 199.237.53.220 as permitted sender) client-ip=199.237.53.220;
Authentication-Results: mx.google.com; spf=pass (google.com: domain of [email protected] designates 199.237.53.220 as permitted sender) [email protected]
Message-ID: <[email protected]>
Subject: Re: Weiterl.: Bewerbung in Vollzeit inkl. Bewerbung, Lebenslauf und
Zeugnisse
From: "DC Freight HR Department" <[email protected]>
Date: Mon, 11 Apr 2011 17:08:41 +0000
To:
X-Priority: 3
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: N/A
List-Unsubscribe: <http://x.jmxded165.net/u.z?7995af04c88d45e3bf58436424088985>,<mailto:[email protected]?Subject=Unsubscribe>
X-UserID: 558790.251433033T157992
X-VConfig: T.251433033
Content-Type: multipart/related;
boundary="------------050706040708000305030700"
Reply-To: [email protected]

The emails from dcfreight:

Sehr geehrter Bewerber,

Mein Name ist Werner Bern und ich bin der Leiter der Personalabteilung von DC Freight inc. Unser Unternehmen entwickelt sich dynamisch, und wir versuchen, unseren Wirkungskreis in den europäischen Ländern auszuweiten.

Unser Unternehmen DC Freight inc beschäftigt sich mit der Frachtbeförderung auf sämtlichen Beförderungswegen. Unser Hauptsitz befindet sich in New York, und die europäische Hauptniederlassung ist in London.

Momentan sind wir auf der Suche nach Managern für die Auftragsbearbeitung in Deutschland.

Die Aufgaben eines Managers für die Auftragsbearbeitung umfassen:
- Empfang, Bearbeitung und Versand von Aufträgen an Kunden.
- Ausfüllen von Begleitblättern und anderen Unterlagen.
- Berichterstattung über die ausgeführten Arbeiten am Ende eines jeden Arbeitstages.
- Fotoberichte über bearbeitete Aufträge.
Ständiger Kontakt mit dem Unternehmen per Telefon.

Sie sollten über folgende Ausstattung verfügen:
- Drucker und Scanner zum Drucken von Werbeetiketten und Scannen von Dokumenten.
- Fotokamera zum Fotografieren von Aufträgen.
- Internetzugang während der Arbeitszeit.
- Handyverfügbarkeit während der Arbeitszeit.
- Waage zum Wiegen von Aufträgen.

* Wenn Sie nicht über die gesamte Ausstattung verfügen, Sie jedoch trotzdem gerne für uns arbeiten möchten, kann unser Unternehmen Ihnen die fehlende Ausstattung mit Ihrem zukünftigen Lohn verrechnen.

Zusätzlich zu den Hauptaufgaben fallen folgende begleitende Aufgaben an:
- Regelmäßiges Aufsuchen eines Büros, in dem der größte Teil der Kommunikation geführt wird (Korrespondenz, Dokumentenaustausch, Erhalt von Aufgaben, Monitoring von Aufträgen usw.);
- Ausführliche Berichterstattung über alle Tätigkeiten (Erhalt, Bearbeitung und Versand von Paketen);
- Planung des Arbeitstages, so dass Sie sich während der Lieferzeit eines Pakets an der Lieferadresse befinden.

Es handelt sich hierbei um Telearbeit, da wir noch kein Büro in Deutschland haben. Sie müssen Ihr Haus also nicht verlassen. Vielmehr arbeiten Sie von zu Hause aus.

Die Aufträge (Pakete), die an Ihre Adresse geschickt werden, sind klein und werden nur selten die Maße von 50x30x20 cm überschreiten. Der Inhalt der Pakete stammt größtenteils aus dem Bereich der modernen Digitaltechnik. Sie werden keinerlei Probleme mit Transport und Lagerung haben.

Das Unternehmen schließt einen Arbeitsvertrag mit dem Arbeitnehmer. Eine Probezeit von zwei Monaten beginnt am Tag des Erhalts des ersten Auftrags. Nach Ablauf dieser Frist bereiten wir einen neuen Vertrag vor, einschließlich vollständiger Krankenversicherung durch den Arbeitgeber und weiterer Extras.

Bezahlung und Arbeitszeit während der Probezeit:
1. Vollzeitbeschäftigung.
2.400 EURO + monatliche Prämien in Höhe von 800 EURO.
Montag – Freitag. Von 9.00 Uhr bis 18.00 Uhr.

2. Teilzeitbeschäftigung.
1.500 EURO + monatliche Prämien bis zu 700 EURO.
Montag - Freitag. 3 - 6 Stunden pro Tag. Flexible Arbeitszeiten.

Eine Prämie wird gezahlt, wenn:
- die Mitarbeiter ihren Verpflichtungen pünktlich nachkommen (Erhalt und Versand von Paketen).
- während der Arbeit keine Fälle unzuverlässiger Arbeitseinstellung oder Vernachlässigung des Informationsflusses bzw. Versäumnisse von Anrufen ohne triftige Gründe auftreten;
- die Mitarbeiter umfassende Informationen über ihre Tätigkeiten und sämtliche während des Arbeitsprozesses auftretende Situationen liefern.

Die Bezahlung erfolgt monatlich ab Beginn der Probezeit auf dem Mitarbeiter genehme Weise (meistens durch Banküberweisung).

Diese Stelle stellt die berufliche Entwicklung vom Manager zum regionalen Vertreter in Aussicht. Im Herbst 2011 plant die Geschäftsführung unseres Unternehmens die Eröffnung eines Büros in einer großen deutschen Stadt. Somit stehen Ihnen alle Chancen offen, sich zu bewähren und sich einen guten Ruf hinsichtlich Ihrer beruflichen Entwicklung und der Arbeit im neuen Büro zuzulegen.

Wenn Sie noch Fragen haben, stellen Sie diese bitte in einem Rückschreiben an uns.

Die Manager unseres Unternehmen werden mit Ihnen in Verbindung treten, um ein Telefoninterview durchzuführen. Wenn Sie weitere Fragen haben, beantwortet Ihnen diese unser Manager am Telefon.

In Ihrem Rückschreiben sollten Sie unbedingt folgende Fragen beantworten:

1. Welche Arbeitszeit bevorzugen Sie (Vollzeit oder Teilzeit)?
2. Fügen Sie dem Rückschreiben bitte Ihren Lebenslauf bei, auch wenn Sie uns diesen bereits früher zugeschickt haben. Alternativ geben Sie uns in Ihrem Rückschreiben bitte ausführlichere Informationen über sich selbst (voller Name, Ausbildung, Beschäftigungsart).
3. Sprechen Sie Englisch? Wie gut? Beherrschen Sie Alltagsenglisch?
4. Geben Sie Ihre Kontaktnummer (Handy) und eine für unseren Anruf passende Zeit an.

Achtung! Die Anzahl der zu besetzenden Stellen ist begrenzt.

___________________
Werner Bern
Human Ressource Manager

and this is the second email:

Dear XXX!

My name is Steve Anderson, I am the senior manager of the Human Resources.

I have been informed about your telephone interview: thank you for your
exhaustive answers to our call-manager.

I received a detailed report on your interview today. I have carefully
studied your personal data and your responses, and listened to
call-manager comments. On the whole, I have formed a favorable opinion
regarding you as our potential coworker. After brief consultations our
department has decided that you are a good match for the job you applied
for. The head of the Foreign Collaboration department has approved of
our decision, and I am happy to congratulate you on winning the
competition for a position with DC Freight. You have been hired!

Your next steps are as follows:

Step 1. You have to sign up for a personal account with our "Personal
Office". Please see details below.

Step 2. You have to read the messages you will be receiving through your
personal account. One of the messages coming shortly will contain a
step-by-step explication of your future work. This message touches upon
all the aspects, details and finer points of your rights and
responsibilities and covers most frequently asked questions.

Step 3. You will then receive a contract which you will have to sign. We
will provide two copies, in English and in German, so that you could
choose the one you understand better. Apart from the contract, you will
have to send us a scanned ID (your passport or driver?s license).

Step 4. After you have scanned and forwarded the contract to us and it
has been signed by our executive director, you will have officially
become our employee. This is when you will begin working for us.

For further communication we suggest that you sign up for a personal
account on our site. A "Personal Office" is:

- A convenient, comfortable, and safe way of communicating and
exchanging any documents between clients and the company?s employees;
- An efficient way to process orders and to track shipments, as well as
to manage the system on the whole;
- A reliable way for our forwarders to manage large numbers of shipments.

The system of communication that we use ensures safety of documents,
messages, images, scanned receipts and photos. Our personal account
messaging system does not have the disadvantages typical of email and
instant-messaging such as malfunctioning or lack of privacy in storing
personal data.

How to sign up for a personal account:

1. Go to the "Personal Office" home page at
http://www.dcfreight-staff.com/admin Click on ?Registration?.

2. At Step 1, enter your invite (pass code) to obtain access to
registration.

Your invite is: KTSCM3BtdE

This code is necessary to prevent strangers from registering. Only one
person can register with this invite. Enter this code in the blank field.

3. Carefully fill out all blank fields, from step 1 through step 4.
Please pay attention when completing forms. Make sure your home and cell
phone numbers are correct. Include country code.

4. Upon completing registration, save your user name and password (as a
separate file, on your own computer). If you have lost your password,
you can recover it on the home page of the "Personal Office" by
answering a secret question.

Look out for an email notifying you of a new message in your personal
account.
Your work will be interesting and exciting!

___________________
Yours sincerely,
Senior Manager
Steve Anderson


That are the interesting mails I think.

Thank you for protecting me to make a bad mistake... I was very naive that´s what I think now... :-(
In my country we say: LEARN FROM YOUR ERRORS and never do the same again!!! :-)

I hope we can protect a lot of people not to do he same mistake as I...
Last edited by charly2502 on Mon Aug 22, 2011 3:51 pm, edited 1 time in total.
by Justin Wed Aug 03, 2011 3:14 pm
Exactly what we need thanks! I will get this to the proper people to get the site taken down.

I'm glad you started getting suspicious and found the site before you got too involved. These scams work on all sorts of people so dont feel bad just be glad to be more educate about them now. I'm sure next time you will do a little searching.

Justin

by charly2502 Wed Aug 03, 2011 4:28 pm
I thank you so much for your help and I thank google that I found your site!!!

I have tried to go to www.epd-service.eu but this site does already work.
Do I get an information when both sites are taken down?

Greetings from Cologne :-)

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