Room for Rent and other rental scams
by Con Warner Wed Dec 08, 2010 3:49 pm
From: Richard Weeks <[email protected]>
Date: 8 December 2010 20:33
Subject: Re: Just Landed: reply to your post
To: Con Warner

Thanks for your interest in my apartment. The apartment is available for long term and short term the building is in a great location situated in the quiet and safe area and offers secure access. internet, cable, laundry in-suite, storage facilities, heat, water, electric and parking is included in the rent and pet are allowed..

I tried to look for an agent that I could give the document & the keys before I left for Utah for my UNICEF program but could not find any as a matter of urgency. And I don't want home misused in my absence that is why I took the keys and documents along with me. So I hope you will promise me to take very good care of the apartment always.

Included in Rent:
- Cable Television
- Electricity
- Heat
- Internet Access
- Parking
- Water/Sewer
- Gas
- Phone line

SO IF YOU ARE REALLY INTERESTED, FILL THE RENT APPLICATION FORM BELOW RENTAL APPLICATION DETAILS

Full name:

Profession:

Phone:

Marital status:

Kids: (Yes/No), How many:

Full address:

Reason for leaving?

Your current rent:

When do you intend moving in?

How many people would be living here?

How long do you intend staying?

*PETS*

Name of pet:

Kind of pet:

HABITS

Do you smoke?

Do you drink?

REFERENCES

Reference:

Ph#:

I ____________________CERTIFY that answers given herein are true and complete to the best of my knowledge. I authorize investigation of all statements contained in this application for tenant screening as may be necessary in arriving at a tenant decision. I understand that the landlord may terminate any rental agreement entered into for any misrepresentation made above.

Landing 22'1 "x 5'10" (6 .. 73m x 1.78m)
Reception room 17'0 "x 16'0" (5.18m x 4.88m)
Kitchen 13'0 "x 11'0" (3.96M x 3.35 m)
Bedroom 12'10 "x 10'5" (91M x 3.18M)
Bathroom 6'10 "x 5'10" (2.08m x 1.78m)
WC 5'0 "x 2'10" (1,52 m x 0,86 m).

I want you to make sure the present address is not mistaken because that's where the keys and documents will be ship to. The contents of the shipment you will be expecting are;

1. Plunks of keys to the property.

2. Documents containing the lease agreement and property description , including the property address.

3. Rent receipts and damage deposit receipts.

4. The pictures of interiors and my family, I took before leaving the place.

I want you to email me once you fill the rent application form so that the package containing the keys and other documents can be ship by secure courier service once the deposit payment is paid.

I look forward to hearing from you ASAP.

Regards.

The Family

This person asks for a deposit payment via Western Union with a promise that he will send the keys through a courier company.

Sounds safe. It's not!

At other times, he will ask for proof that you are able to pay the deposit and rent due to a string of time wasters.
This proof is in the form of a Western Union payment to a friend or family member.

In either case, if payment is made and you give this person the details, they will collect the money.
You will not hear from them again.

If you are reading this because you are looking for property to rent, and you are in contact with this thief you are probably searching Craigslist, Gumtree or similar listing sites. If you receive any requests from 'Landlords' asking for some kind of payment by Western Union before viewing, then it will also be a scam. Please forward the mail to me at the address in my signature line and I will investigate and list them if necessary.

Merci pour votre intérêt dans mon appartement. L'appartement est disponible pour le court terme et à court de temps le bâtiment est dans un excellent emplacement situé dans le quartier calme et sécuritaire et offre un accès sécurisé. Internet, câble, buanderie dans la suite, les installations de stockage, de la chaleur, eau, électricité et le stationnement est inclus dans le loyer et les animaux de compagnie sont autorisés.

Je suis à la recherche d'un locataire responsable et propre qui sera en mesure de prendre soin de mon appartement parce que je travaille en tant que expatriés du pétrole et je ne Voyage beaucoup, je suis actuellement en Floride pour research.I essayé de chercher un agent qui Je pourrais vous donner le document et les clés avant mon départ pour la Floride, mais n'avons pas pu trouver comme une question d'urgence. Et je ne veux pas abusé de la maison en mon absence, c'est pourquoi j'ai pris les clés et les documents avec moi. J'espère donc que vous me promettez de prendre bien soin de l'appartement toujours.

C'est un appartement spacieux et agréable, les charges sont comprises et animaux domestiques sont admis. Cuisine entièrement équipée, Bouilloire - Grille-pain - Lave-vaisselle - Congélateur - Micro-ondes - Four - Sèche - Heat - Eau - Machine à laver et électrique.

L'appartement dispose de:
- Télévision par câble
- Électricité
- La chaleur
- Internet haute vitesse IHAUT
- Parking
- Eau / égouts
- Gaz
- La ligne de téléphone
- En linge de bain
- Grand rangement dans la suite

Je veux vous faire remarquer que je suis un homme bon et honnête et j'ai passé beaucoup sur ma propriété que je tiens à vous donner pour le loyer, et je veux que vous le traiter comme vous, je voudrais que vous gardez ranger toutes les fois que je veux aussi que vous me donner confiance en toi comme je l'ai toujours debout sur ma parole, les frais de location par mois y compris les services pour l'ensemble de l'appartement.

SO SI vous êtes vraiment intéressé, remplissez le formulaire ci-dessous détaille location Demande de location

Nom complet:

Profession:

Téléphone:

Situation de famille:

Enfants: (Oui / Non), combien:

Adresse complète:

Raison du départ?

Votre loyer actuel:

Quand comptez-vous emménager?

Combien de personnes de vivre ici?

Combien de temps comptez-vous rester?

ANIMAUX * *

Nom de l'animal:

Type d'animal de compagnie:

HABITUDES

Fumez-vous?

Buvez-vous?

REFERENCES

Référence:

Ph #:

Je ____________________CERTIFY que les réponses données dans ce document sont exacts et complets au meilleur de ma connaissance. J'autorise la vérification de toutes les déclarations contenues dans cette demande de sélection des locataires qui pourraient être nécessaires pour en arriver à une décision locataire. Je comprends que le propriétaire peut mettre fin à tout contrat de location conclu pour une fausse déclaration faite ci-dessus.

Landing 22'1 "x 5'10" (6 x 73m .. 1,78 m)
Salle de réception 17'0 "x 16'0" (5,18 m x 4,88 m)
Cuisine 13'0 "x 11'0" (3.96m x 3,35 m)
12'10 Chambre "x 10'5" (91M x 3.18M)
Salle de bains 6'10 "x 5'10" (2,08 m x 1,78 m)
5'0 WC "x 2'10" (1,52 m x 0,86 m).

Je veux que vous vérifiez que l'adresse actuelle ne se trompe pas car c'est là que les clés et les documents seront navire. Le contenu de l'envoi que vous nous attendrons sont;

1. Plunks de touches à la propriété.

2. Les documents contenant le contrat de location et la description des biens, y compris l'adresse de propriété.

3. Les reçus de loyer et de récépissés de dépôt des dommages.

4. Les photos de l'intérieur et à ma famille, j'ai pris avant de quitter l'endroit.

Je veux que vous écrivez-moi une fois que vous remplissez le formulaire de demande loyer ainsi que le paquet contenant les clés et autres documents peuvent être expédier par service de messagerie sécurisé une fois que le paiement de l'acompte est versé.

J'ai hâte de vous entendre le plus tôt possible.

Cordialement.

La famille

Vielen Dank für Ihr Interesse an meiner Wohnung. Die Wohnung ist für langfristige und kurzfristige Das Gebäude ist in einer großartigen Lage in der ruhigen und sicheren Gegend und bietet einen sicheren Zugang. Internet, Kabel-, Wäsche-in-Suite, Lagereinrichtungen, Wärme, Wasser, Elektro-und Parkplatz ist im Mietpreis inbegriffen und Haustier sind erlaubt.

Ich bin für eine verantwortungsvolle & clean Mieter, die in der Lage sein, gut auf meine Wohnung zu nehmen, weil ich als Öl Expatriates und Arbeit, die ich viel reisen suchen, Derzeit bin ich in Florida für research.I versucht, für einen Agenten, die aussehen Ich könnte das Dokument & die Tasten, bevor ich nach Florida übrig konnten keine so dringend. Und ich will nicht nach Hause missbraucht in meiner Abwesenheit, warum ich die Schlüssel und Unterlagen nahm zusammen mit mir ist. Also ich hoffe, dass Sie mir versprechen, sehr gute Betreuung der Wohnung immer.

Es ist eine geräumige und schöne Wohnung, sind Utilities enthalten und Haustiere sind erlaubt. Küche komplett ausgestattet, Wasserkocher - Toaster - Spülmaschine - Gefrierschrank - Mikrowelle - Backofen - Wäschetrockner - Wärme - Wasser - Waschmaschine und Elektro.

Die Wohnung verfügt über:
- Kabelfernsehen
- Strom
- Hitze
- IHIGH Speed Internet
- Parkplatz
- Wasser / Abwasser
- Gas
- Telefonleitung
- In-Suite Wäscherei
- Groß in der Suite Lagerung

Ich möchte Sie zu beachten, dass ich ein freundlicher und ehrlicher Mensch bin und auch ich habe viel über mein Eigentum, die ich Ihnen zur Miete geben wollen, und ich möchte Sie es als Ihre eigene zu behandeln, möchte ich Sie, ihn zu behalten ordentlich die ganze Zeit möchte ich auch Sie, mir das Vertrauen in Sie, wie ich immer stehen auf mein Wort, die Miete pro Monat inklusive Nebenkosten für die gesamte Wohnung.

SO Wenn Sie wirklich interessiert, fülle das Formular unten RENT Vermietung Anwendungen

Vollständiger Name:

Beruf:

Telefon:

Familienstand:

Kinder: (Ja / Nein), wie viele:

Vollständige Adresse:

Grund für das Verlassen?

Ihre aktuelle Miete:

Wann beabsichtigen Sie in Bewegung?

Wie viele Leute würden hier zu leben?

Wie lange wollen Sie bleiben?

* Haustiere *

Name des Haustieres:

Art der Haustiere:

GEWOHNHEITEN

Rauchen Sie?

Sie trinken?

REFERENZEN

Referenz:

Ph #:

Ich ____________________CERTIFY dass hier gegebenen Antworten sind richtig und vollständig zu meinem besten Wissen.Ich ermächtige Untersuchung aller Aussagen in dieser Anwendung für Mieter Screening enthalten, soweit dies bei der Erzielung einer Mieter Entscheidung notwendig. Ich verstehe, dass der Vermieter kann jedes Mietverhältnis für eine falsche Darstellung oben gemachten kündigen.

Landing 22'1 "x 5'10" (6 x 73m 1,78 m ..)
Empfangszimmer 17'0 "x 16'0" (5.18m x 4,88 m)
Küche 13'0 "x 11'0" (3,96 m x 3,35 m)
Schlafzimmer 12'10 "x 10'5" (91M x 3,18 m)
Badezimmer 6'10 "x 5'10" (2,08 m x 1,78 m)
WC 5'0 "x 2'10" (1,52 m x 0,86 m).

Ich möchte Sie sicherstellen, dass die jetzige Adresse nicht irrt, weil dort die Schlüssel und Unterlagen Schiff zu sein. Der Inhalt der Sendung wird Ihnen erwarten sind;

1. Plunks der Schlüssel zur Liegenschaft.

2. Dokumente, die den Mietvertrag und Beschreibung, einschließlich der Eigentums-Adresse.

3. Miete und Kaution Einnahmen Einnahmen.

4. Die Bilder von Innenräumen und meiner Familie habe ich vor dem Verlassen des Platzes.

Ich möchte, dass du mir einmal E-Mail füllen Sie das Anmeldeformular mieten, so dass das Paket mit den Tasten und andere Dokumente können von Schiff zu sichern Kurierdienst, sobald die Anzahlung bezahlt ist.

Ich freue mich von Ihnen zu hören ASAP.

Regards.

Die Familie

Email: [email protected]

Latest updates regarding Internet Fraud: http://www.antifraudnews.com
Advertisement